برگزاری جشنواره سماق قرمز هوراند به ۱۹ مهرماه موکول شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هوراند از برگزاری هفتمین جشنواره سماق قرمز در روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ در محوطه جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و فرهنگی هوراند به‌دلیل اعلام عزای عمومی در کشور، با تأخیر برگزار خواهد شد.

به گزارش میراث آریا، حسن باقرپور امروز دوشنبه ۱۶ مهرماه در مراسم رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره سماق قرمز با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد گفت: جشنواره سماق قرمز فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و فرهنگی شهرستان هوراند است که با محوریت گرامیداشت فرهنگ بومی منطقه، طی هفته جاری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هوراند ادامه داد: این جشنواره که پیش‌تر مقرر بود در هفته گردشگری و در راستای گرامیداشت روز جهانی گردشگری برگزار شود، به دلیل اعلام عزای عمومی در کشور، در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ در محوطه جهاد کشاورزی شهرستان هوراند اجرا خواهد شد.

او افزود: در این رویداد، برنامه‌های متنوعی همچون برپایی غرفه‌های عرضه سماق قرمز، نمایش توانمندی‌های کشاورزی، روستایی و عشایری، و ایستگاه‌های علمی ارائه آخرین یافته‌های مربوط به سماق برگزار خواهد شد.

باقرپور در ادامه به دیگر برنامه‌های این جشنواره اشاره کرد و گفت: برپایی آلاچیق عشایری، پخت و عرضه نان سنتی و همچنین اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از دیگر آیتم‌های پیش‌بینی‌شده برای این رویداد است که با هدف معرفی فرهنگ غنی منطقه هوراند برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071601203
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha